onsdag 30 januari 2019

Viktig information om Café Rotsunda


Efter 10 års bloggposter, över 850 middagar och gastronomiska äventyr och troligen bortåt 10 000 beskrivna viner, över 100 restauranger och otaliga resetips, börjar jag långsamt att fasa ut den här bloggen.

Men …
- vinmiddagarna finns kvar
- hemmakrogen Café Rotsunda finns kvar
- vinresorna finns kvar
- vinprovningarna finns kvar
- kunskapen fortsätter jag att dela med mig

Men istället för bloggen har jag öppnat en ny webplats, VINLEGENDER, www.vinlegender.se, en fullmatad sida om vin där jag dels sammanfattar mina hittills 30 år i vinvärlden med allt jag gör med vin, vinresor och vinprovningar idag. Det är en sida som lever i gränslandet mellan djuplodad vinbok, vertikalprovningar, viner som finns tillgängliga att köpa, viner av äldre slag som provas och dricks, intervjuer med vinmakare, presentation av vindistrikt och druvor, fakta om odling och vinframställning … och mycket mer.

Sidan är helt befriad från reklam, istället är det en medlemsklubb med prenumeration för fjuttiga 280 kronor per år. Det blir ett par hundra artiklar om året och ett par tusen beskrivna viner. Med mera, mycket mera! Dessutom kommer jag under första halvåret att inkludera min vinklubbs aktiviteter i Vinlegender, således alla fantastiska provningar, vinmiddagar och resor jag arrangerar och erbjuder medlemmarna plats på.

Varmast välkommen att teckna ditt medlemskap.

Inga kommentarer: